Interviu cu Cătălin Mihalache, fondatorul PiaţadePonturi.ro
Business-ul în domeniul pariurilor sportive din România este într-o continuă creștere, iar la finele anului 2016 a fost raportată o cifră de afaceri totală de peste 1 miliard de Euro. Dar cine are de câștigat? Jucătorii sau casele de pariuri? Discutăm aceste aspecte într-un scurt interviu cu fondatorul proiectului Piatadeponturi.ro, jurnalistul Cătălin Mihalache.
Cătălin, cum stai cu bilanțul la pariuri? Ești cunoscut în breaslă ca fiind un expert în domeniu…
Ai grijă că termenul este apreciat greșit de multe ori. Pentru mine expertul în pariuri este cel care are cât mai multe cunoștințe referitoare la cum funcționează fenomenul și nu cel care poate prezice rezultatul unui meci, așa cum îl apreciază eronat mulți dintre pariori. Astfel de expert nu există, poate dacă trăia Nostradamus, el ar fi fost cel mai plauzibil 🙂
OK, dar ai rezultate respectabile, experiență în domeniu și colaborări cu site-uri internaționale de top în domeniu. Cum ești privit de casele de pariuri?
Ha ha! În general casele de pariuri nu primesc cu brațele deschise clienți care să le afecteze profit-marginul, și așa afectat de competiția acerbă din piață. În mediul online, cel puțin, dacă ești cu adevărat un parior bun, profitabil, vei fi limitat și ulterior îndepărtat de casa de pariuri pe care o „avariezi”. Departamentele de gestionare a riscului ale bookmakerilor dezvoltă în permanență soluții de monitorizare și identificare cât mai rapidă a clienților care le trag cifrele în jos. Este o componentă esențială a dezvoltării business-ului.
Totuși, în România casele de pariuri par să se dezvolte…
Evident, se dezvoltă și o vor face mult și bine, atâta timp cât pariorii nu sunt educați. Peste 90% din pariorii români pariază haotic și trăiesc cu visul îmbogățirii peste noapte. Pariurile lor sunt de așa natură încât targetează câștiguri foarte mari cu mize foarte mici, ceea ce nu este imposibil, dar este foarte puțin probabil! Pe același principiu ca la loterie: nu este imposibil să câștigi potul cel mare, dar probabilitățile sunt destul de mici.
Ai o experiență de peste 17 ani în pariuri sportive și abia de anul trecut ai inițiat proiectul Piatadeponturi.ro. De ce nu ai făcut-o până acum pentru a da o mână de ajutor și celorlalți pariori?
Mă cerți cu întrebarea asta, sau cum? :)) Pentru că pariurile au fost o activitate secundară pentru mine, născută dintr-un hobby, la fel ca în majoritatea cazurilor. Job-ul principal nu îmi permitea alocarea timpului necesar pentru inițierea unui astfel de proiect, dar mi-am făcut timp ușor-ușor fiind motivat în principal de intenția de anihila promovarea din ce în ce mai accentuată a amatorismului în domeniu.
Cum așa? Amatorism există în orice domeniu, dar de ce ar fi promovat?
Din păcate, pe bună dreptate, majoritatea pariorilor aflați în căutare de informații cu adevărat elocvente sau de sugestii de pariere bine argumentate, recunosc faptul că în România, site-urile de profil care să aducă plus valoare pariorului sunt din ce în ce mai puține, în timp ce majoritatea promovează amatorismul și parierea haotică.
Ridicarea non-valorilor la rang de tipsteri de către site-urile afiliate caselor de pariuri, în goana după trafic, constituie unul din elementele negative ce afectează dramatic optica și percepția pariorului român asupra fenomenului.
Păcat…cum îi poate ajuta proiectul piatadeponturi.ro pe pariorii români?
Prin furnizarea unor informații și argumentări de nivel calitativ decent. Sursele noastre de informare sunt printre cele mai bune la nivel mondial. De asemenea, recomandările de pariere și Biletul Zilei sunt însoțite de staking-plan explicat pe înțelesul tuturor, iar bilanțul este actualizat zilnic și la dispoziția oricui.
Mai mult de atât, am lansat o campanie menită să ofere suport educativ tuturor pariorilor, printr-un value pack format din 3 masterclass-uri de strategii pariuri unicat la nivel informațional pe piața din România. Acestea pot fi obținute GRATUIT, iar toate informațiile sunt pe site-ul nostru.
În concluzie, se poate câștiga constant din pariuri sportive?
Evident, se pot câștiga bani constant, dar ca în orice business, este nevoie de anumite tool-uri și strategii bine puse la punct pe termen lung. La fel de bine se pot câștiga bani și cu o covrigărie, dar nu toată lumea se pricepe la covrigi 🙂